Hollywood en de Dodgers - Reisverslag uit Pasadena, Verenigde Staten van imkesteenbergen - WaarBenJij.nu Hollywood en de Dodgers - Reisverslag uit Pasadena, Verenigde Staten van imkesteenbergen - WaarBenJij.nu

Hollywood en de Dodgers

Door: Imke en Rob

12 Juli 2015 | Verenigde Staten, Pasadena

Na een prima nachtje slapen en een typisch Amerikaans ontbijt gingen we op weg naar ‘Hollywood lake’. Dat is een meer in de heuvels vlak bij de bekende letters. Op de Hollywood lake drive kun je ze van dichtbij zien en dat wisten wij niet alleen. Een boel mensen stonden samen met ons foto’s te maken en te genieten van het uitzicht. Van daar uit naar Hollywood boulevard. Op de kaart niet zo heel ver weg, maar we waren al gewaarschuwd voor het verkeer in LA. Tsjonge wat een drukte en ook nog eens om de 100 meter weer een rood stoplicht. Die stoplichten staan trouwens aan de overkant van het kruispunt ! Dan nog een parkeerplaats zoeken waar je geen 30 dollar voor hoeft te betalen. Maar uiteindelijk liepen we dan toch op de Walk of Fame. Erg toeristisch natuurlijk maar toch wel leuk om tussen de Minions, Spiderman en al hun andere vrienden te lopen over de sterren in de stoep. We hadden willen lunchen aan het strand maar time flies, ook hier. Dus het eerste bezoekje aan de Subway is afgevinkt. Nadat we het wel gezien hadden in Hollywood wilden we naar Venice Beach. Het verkeer was geen doorkomen aan. Als er in de nationale parken straks net zoveel bomen staan als hier stoplichten dan zijn die bossen heeeel groot. Ook bij Venice Beach geen parkeerplek te krijgen en omdat we toch weinig tijd hadden (we gingen naar een honkbal wedstrijd van de Dodgers kijken) helaas alleen maar een rondje gereden. Een kleine tegenvaller die meer dan goedgemaakt werd bij de wedstrijd. We hadden op aanraden van de parkeermeneer tickets genomen voor Paviljoen ‘right outfield’. Dat was inclusief onbeperkt eten en drinken. Daar ging de parkeermeneer ook altijd naar toe met zijn zoons en dat kon je wel zien aan de parkeermeneer. Ome Toon, Ome Grard en papa zouden samen in zijn parkeermeneer-pak passen. Aangezien we toch nog moesten eten was het een goede tip ! Lekker in de avondzon een potje honkbal kijken tussen de fanatieke Amerikanen. Een echt familie-uitje voor baby’s tot opa’s. Helaas verloren de Dodgers kansloos met 7-1 maar dat mocht de pret niet bederven. Moe maar voldaan rolden we in ons bedje om uit te rusten voor morgen. Dan staat Universal Studio’s op het programma……..

• 12 Juli 2015 - 19:04

Grard & Bep:

Hello,
    Leuk om jullie belevenis van vandaag te lezen.
    Dat moet dan wel een heeeeeeeele dikke parkeerwachter geweest zijn.
    Jammer van Vanice Beach.
    Veel plezier in de Universal Studio's.
    Groetjes uit de Varendonk

• 12 Juli 2015 - 19:46

Ineke:

Ha amerikagangers,
    Het genieten is begonnen zo te lezen.
    veel plezier en ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal.
    groetjes

• 12 Juli 2015 - 22:47

Lama's:

WAUW.....Hollywoord, Venice beach en morgen Universal Studios.
    Wij doen het wel met TerSpegelt en Veldhoven kerremis, geniet ervan en misschien zit er wel een bijrolletje in bij de Studio's morgen.
    Ennuh......hopelijk minder stoplichten tomorrow of dan in ieder geval op GROEN

ENJOY!!

• 12 Juli 2015 - 22:54

Julia:

Hoi, hoi

Heel veel plezier samen in de USA.

• 13 Juli 2015 - 08:35

Marleen:

Leuk dat jullie er zijn en dat je weer een verslag schrijft!!
    Ben benieuwd naar alle avonturen!!