Walvissen spotten - Reisverslag uit Walnut Creek, Verenigde Staten van imkesteenbergen - WaarBenJij.nu Walvissen spotten - Reisverslag uit Walnut Creek, Verenigde Staten van imkesteenbergen - WaarBenJij.nu

Walvissen spotten

Door: Imke

Blijf op de hoogte en volg

16 Juli 2015 | Verenigde Staten, Walnut Creek

Vanochtend moesten we vroeg op want we gingen walvissen spotten. Eenmaal aangekomen bij de boot, konden we op een goed plekje gaan zitten. De boot startte en daar gingen we dan…
De eerste 5 minuten alleen maar zeeleeuwen ( ik denk wel 50 ) op een paar grote rotsen en half in het water. Superleuk om te zien maar daar kwamen we niet voor. Dus toen maar even wachten met je ogen op de zee gericht. En ja hoor, de eerste vingers wezen naar een walvis. Iedereen gelijk naar de ene kant van de boot en foto’s maken van die mooie beesten. De boot was toen best aan het schommelen en ik voelde me een beetje misselijk worden dus ging ik maar zitten. Imke gaat zitten op een plek waar niemand is, en er komt een walvis tevoorschijn. Dus hup iedereen weer naar deze kant, gelukkig kon ik lekker blijven zitten en had ik al foto’s gemaakt. Daarna volgde nog een paar walvissen en het was zo gaaf om ze te zien. Toen weer met de boot terug en wat zagen we daar aan de zijkant onder onze boot zwemmen : DOLFIJNEN! Yes, nog meer dieren afgevinkt op mijn lijstje! Bijna aan de kant aangekomen zegt opeens een meneer tegen mama en mij: he guys, over there! Mama en ik meteen kijken en toen zagen we een super schattig klein baby zeehondje. Yes,yes,yes wat was ik gelukkig op dat moment!! Wiehoee, een klein zeehondje gezien. Dat maakte alles helemaal compleet. Eenmaal de boot af, een heerlijke crepe gegeten op de pier. Papa nam weer eens iets lokaals, clam chowder. Vissoep in een uitgehold broodje ??? Toen weer de auto in en verder rijden naar San Francisco om een keer lekker op tijd in ons hotel te zijn. File, helaas… dat duurde langer dan gedacht. We kwamen aan bij het hotel en het was meteen luxe, je auto werd weggereden. Deuren opengedaan en een heel blij maar ook zenuwachtig vrouwtje aan de receptie. Na alle spullen naar de kamer gebracht te hebben en taco’s gegeten bij een kraampje midden in het hotel, gingen Sjors en ik basketballen. Ja basketballen, dit is dus een sporthotel. Je kan hier: squashen, judoën, fitnessen, zumba, spinnen, hardlopen en natuurlijk zwemmen. Daarna terug naar de kamer en lekker ons bedje in. Morgen weer vroeg op, naar Alcatraz.....

  • 17 Juli 2015 - 07:36

    Grard & Bep:

    Wat een bofferd ben jij Im dat je zoveel dieren pompje lijstje weg kan vinken.
    Ondanks de pech met papa' s knie hebben jullie toch veel plezier.
    Houden zo.
    Groetjes uit de Varendonk.

  • 17 Juli 2015 - 08:29

    Ankie:

    Wiehoe, gaaaf!! Wij willen foto's, wij willen foto's, wij willen foto's! :-D

    Veel plezier morgen.

  • 17 Juli 2015 - 08:29

    Toon Steenbergen:

    Gaaf, mooie vakantie!

  • 17 Juli 2015 - 08:41

    Marleen:

    GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAFFFF!!!!! in IJsland had ik de walvissen gemist, maar supergaaf dat jullie ze wel gezien hebben!!!!

    En ik ben het met Ankie eens: Foto's!!!!

  • 17 Juli 2015 - 09:11

    Lama's:

    Mooie belevenis en leuk beschreven.
    Net of we er een beetje bijzijn

  • 17 Juli 2015 - 09:26

    Suus:

    Wow Im, gaaf! Ooh en dat babyzeehondje, stiekem in je tas gestopt?

    Heel veel plezier nog!

  • 17 Juli 2015 - 11:10

    Door:

    Weer mooie verhalen Imke, jullie vermaken je prima, blijf genieten.

  • 17 Juli 2015 - 17:40

    Timo:

    Hallo familie Steenbergen ik wens jullie nog een fijne vakantie



    Groetjes timo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Walnut Creek

ZuidWest_USA_2015

Zomervakantie 2015

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2015

LA, weg er mee

04 Augustus 2015

Lest Best ???

03 Augustus 2015

Sea World

02 Augustus 2015

San Diego

01 Augustus 2015

Joshua Tree en Zorba de Griek

Actief sinds 07 Juli 2015
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 5929

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

10 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

ZuidWest_USA_2015

Landen bezocht: