Lest Best ??? - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van imkesteenbergen - WaarBenJij.nu Lest Best ??? - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van imkesteenbergen - WaarBenJij.nu

Lest Best ???

Door: Rob

04 Augustus 2015 | Verenigde Staten, San Diego

De koffers zijn gepakt, de rest van de familie ligt op 1 oor, nog snel ff een stukkie schrijven voor het dagboek van Imke. Morgen uitchecken en nog een laatste dag in San Diego en dan komen we naar huis.
Het wordt een reis van donderdag 05:00 uur in LA tot vrijdag 07:00 uur in Dusseldorf. Maar we reizen tegen de klok in door verschillende tijdzones dus het is minder lang dan dat het lijkt. Misschien valt het wel mee. San Diego dus, een relaxte stad, zeker hier aan het strand. We waren getipt dat een aantal adresjes hier een Must-Do waren dus vanochtend ontbijt bij Kono's Cafe. Eerst op de hoek een beach-cruiser gehuurd en van Mission Beach naar Pacific Beach gefietst. Kees had gezegd dat er bij Kono's wel een rij kon staan en dat klopte ook. Na een half uur waren we aan de beurt en kozen alle vier een ander ontbijt. Je kent vast full English breakfast wel, nou dat krijg je daar dubbel. Voordeel is dat je de lunch kunt overslaan. Na een bezoekje aan de pier stapten we op onze stoere fiets en gingen richting La Jolla. Daar een beetje rondgekeken en terug naar ons hotel. Het werd tijd voor een middagje strand. Meteen de zee in genieten van geweldige golven. Jammer dat we onze body-boards niet bij hebben. Sjors en Imke konden het niet laten en hebben een goede deal gemaakt op de boulevard en voor een prikkie 2 "speelgoed" boards gekocht. Zolang ze heel blijven toch plezier en morgenmiddag verpatsen of weggeven. Wat een lekkere golven, alleen in Les Landes heb ik hogere meegemaakt. Op het einde van de middag gingen Sjors en ik (Rob dus) nog een laatste keer in zee. Onze dierenspotter (zie de andere verhaaltjes) zei dat hij vissen uit het water zag springen. Ik zei dat hij een zonnesteek had maar meneer had weer gelijk. Een paar meter voor ons zat een hele school vliegende vissen die keer op keer uit het water sprongen. Heel apart. Eenmaal uit het water even afsproeien op de boulevard en opdrogen. We besloten om meteen maar te blijven voor het avondmaal. Omdat we lunch overgeslagen hadden had iedereen wel trek. Fietsen inleveren en op naar 'Draft', een eettentje op de boulevard. Leuke sfeer en wederom live muziek. Bij de ondergaande zon genoten we van het eten en de muziek toen er een hoop herrie uit allerlei speakers op de boulevard kwam. De reddingsbrigade ging mensen uit het water halen die door de onderstroom te ver de zee in waren en niet terug konden komen. De rust was snel wedergekeerd en voor ons tijd om terug te lopen naar onze kamer. Sjors en Imke sprongen nog even in het zwembad, altijd lekker na een dagje strand. Nadat iedereen een douche had genomen werden alle spullen over de koffers verdeeld. Gelukkig paste alles er net in. Ik drink nu de laatste slok van mijn Bud-Light Lime en druk op opslaan en verzenden, dan nog de foto's uploaden en mijn mandje in. Morgen op het programma; Coronado, middagje strand, Phli's BBQ (een andere must-do van Kees) en dan naar vliegveld LA. Afhankelijk van de wifi en tijd kunnen we daar nog een stukkie schrijven, lukt dat niet dan tot snel in NL.

• 05 Augustus 2015 - 09:32

Grard & Bep:

Jammer, jullie reis zit erop.
    Wat hebben jullie veel meegemaakt en gezien.
    Fijn dat wij mee mochten reizen door jullie mooie verhalen, Imke (Rob) daar voor bedankt.
    Nog een fijne laatste dag gewenst en een voorspoedige terugreis.
    Tot gauw voor nog meer verhalen en foto's.
    Groetjes uit de Varendonk.

• 05 Augustus 2015 - 10:25

Door:

wat gaat het snel,maar jullie hebben mooie dingen gedaan en gezien en ons 'n beetje
    mee laten genieten. Nog een fijne laatste dag en goede reis naar huis, groetjes

• 05 Augustus 2015 - 10:41

Lama's:

Leest als een mooie afsluiting van een pracht vakantie. Goede reis en tot snel! MEMCR X

• 05 Augustus 2015 - 11:40

Opa Jo:

Het kan nie op,geweldige beelden maar ik ben er vrijdag om 0700 uur in Dusseldorf ,groetjes oma opa.

• 05 Augustus 2015 - 22:42

Toon Steenbergen:

Wij zijn terug van onze vakantie in Normandië en ik heb nu in één keer alle verhalen en foto's afgewerkt. Jullie hebben een prachtige reis gehad.
    Bedankt dat wij via jullie dagboek mee hebben kunnen genieten.

Toon