Tropic in Tropic - Reisverslag uit Tropic, Verenigde Staten van imkesteenbergen - WaarBenJij.nu Tropic in Tropic - Reisverslag uit Tropic, Verenigde Staten van imkesteenbergen - WaarBenJij.nu

Tropic in Tropic

Door: Imke en Rob

26 Juli 2015 | Verenigde Staten, Tropic

Omdat het van Zion naar Bryce niet zo heel ver is konden we nog wel even in Zion blijven. Wij vinden dit park echt geweldig. De wandeling Angels Landing zit er voor ons niet in (papa knie en mama hoogtevrees) maar we gingen nog wel twee andere korte wandelingen maken. Eerst met de auto het park in tot aan het punt waar je niet meer verder mag. Vandaar op de shuttle bus gestapt naar bushalte de Grotto. Vanaf hier zijn we over de Kayenta trail naar de Lower Emerald Pool gelopen. Onderweg zijn Sjors en ik nog geschrokken van een hert dat zich in de bosjes had verstopt. Via een korte trail terug naar Zion Lodge waar we wat gedronken hebben. Met de shuttle weer terug naar de auto en over de een mooie bergweg door een tunnel naar de Canyon Overlook Trail. Die was op sommige plekken best stijl maar het ging allemaal goed. Helemaal boven ons lunch pakketje leeg gemaakt en weer afgedaald tot bij de auto. Toen we eenmaal uit Zion park waren was het een relaxed ritje naar het volgende motel. Totdat het lampje ging branden dat de olie ververst moest worden. Mama in de stress natuurlijk. Papa keek in het boekje en het ging om een beurt en we konden nog 600 mijl rijden. Pffiouw. Op naar Bryce Pioneer Village in Tropic. Daar heeft papa gebeld met het verhuurbedrijf en omwisselen was het makkelijkste maar er was niets in de buurt. We kunnen zelf olie laten verversen en het bonnetje inleveren. Dat gaan we dinsdag dan maar doen in Page. Je hebt hier kamers maar kunt er ook kamperen of je camper neerzetten. Er is een zwembad en een restaurantje met live country muziek. Yeeha! De meneer achter de incheck balie zei dat er die avond een hele goede zanger zou komen. Wat denk je, zitten we daar te eten komt die meneer zelf optreden ;) Het waren een beetje country ballads en helaas geen meezingers, behalve Ring of Fire van Johnny Cash. Na het eten hebben Sjors en papa nog bij het kampvuur marshmellows gemaakt. Er zaten ook Amerikanen, Belgen en een stelletje uit Tilburg. Mama en ik hebben bij het huisje zitten lezen en zijn later naar het kampvuur gegaan. Nog even gekletst en toen het vuurtje gedoofd. Morgen gaan we 2 wandelingen maken in Bryce Canyon, dat moet ook heel mooi zijn.

• 28 Juli 2015 - 06:31

Ankie:

Jullie gaan lekker! Vonden jullie het ook zo leuk dat als je Zion verlaat, je de natuur nog ziet veranderen? En Bryce is inderdaad nice :-D Enjoy en succes met de auto!

• 28 Juli 2015 - 12:02

Lama's:

En word er nog wel gedanst door de familie ? Ennuh Im heb je al op een gitaar gespeeld for mister Wiseguy, denkt zeker dat ie de leukste is.....