Narrows, sponsored by Nike - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van imkesteenbergen - WaarBenJij.nu Narrows, sponsored by Nike - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van imkesteenbergen - WaarBenJij.nu

Narrows, sponsored by Nike

Door: Rob en Imke

25 Juli 2015 | Verenigde Staten, Hurricane

Vandaag naar Zion National Park. Grote wens van papa was om in Zion de wandeling in de Narrows te lopen. Gelukkig kan hij weer redelijk vooruit en vandaag maar eens zien hoe dat gaat. Gisteren heeft papa extra rustig gedaan om vandaag klaar te zijn. Zelfs in die Forever21 winkel is hij niet meegegaan en mama heeft auto gereden. In ons motel moet vroeg ontbeten worden maar dat kwam goed uit want we wilden op tijd naar Zion. Eerst met de auto naar het park, daarna met de shuttlebus naar het begin van de wandeling; Temple of Sinawana. Veel plekken hebben nog namen die de oude Indianen gebruikten. De Zion canyon heeft hele mooie kleuren en rotswanden en er zijn veel dieren. Er lopen gewoon herten rond en het barst van de knabbels en babbels. Na een half uurtje kwamen we aan het begin van de Narrows. Daar loop je in een riviertje tussen twee rotswanden de kloof in. Om in het water te lopen hadden we speciaal allemaal een paar oude schoenen meegenomen. Die kunnen dan weg en is er plaats voor onze aankopen van hier. Toevallig waren het alle 4 Nike-sportschoenen. Aan het begin was het heel druk maar hoe verder we kwamen werd het wel rustiger. En steeds mooier. Op een grote steen in de schaduw onze broodjes opgegeten. We wilden eigenlijk tot het punt de Rock lopen, maar het ging zo goed dat we doorgelopen zijn tot het begin van Wall Street. Daar komen de wanden op armlengte bij elkaar. We hadden 2 uur gelopen en moesten dus ook weer 2 uur terug. Op het laatst waren we wel moe maar het was de moeite waard. Ook de knie van papa heeft het overleefd. Met de shuttle terug naar de auto. Het verdiende ijsje konden we natuurlijk niet overslaan. Onderweg naar het motel zagen we dat er vlakbij een Domino’s pizza zat. Als we daar nou eens gaan halen dan kunnen we die in de tuin van het motel opeten. Net zo leuk als uit eten en veel beter als het magnetron voer van gisteren. Zelfde avondprogramma als gisteren, zwemmen en een spelletje doen. Heerlijk buiten in de tuin. Vegas was leuk om mee te maken maar dit is lekker rustig en zeker zo leuk. Morgen nog een dagje Zion en door naar Bryce.

• 26 Juli 2015 - 20:01

Grard & Bep:

Hallo hallo,
    Wat een belevenis. En wat hebben jullie weer veel gezien.
    En wat fijn dat jullie zo een mooie grote wandeling gemaakt hebben.
    Hopelijk heeft papa daarna niet extra last van zijn knie gehad.
    Blijf allemaal gezond en nog een mooie reis verder.
    Groetjes uit de Varendonk.

• 26 Juli 2015 - 21:19

Lama's:

Jullie krijgen de speciale groetenvan ruth, ze wenst jullie nog veel plezier.
    Wij hebben niet zo'n mooie verhalen als jullie maar het heeft hier gister wel enorm gestormd!! Geniet van de natuur daar in de states!!!
    En wat voor spelletjes doen jullie, en kan mama dan wel winnen en speelt rubke niet vals?

• 26 Juli 2015 - 21:56

Matleen:

Superfijn dt de knie van Rob het weer een beetje doet! En wat is het mooi daar he!! Bryce is ook super! Veel plezier nog!