naar Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van imkesteenbergen - WaarBenJij.nu naar Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van imkesteenbergen - WaarBenJij.nu

naar Page

Door: Imke en Rob

28 Juli 2015 | Verenigde Staten, Page

Zoals jullie al gelezen hebben moest de olie ververst worden. Het verhuurbedrijf had een garage in Page doorgegeven maar in ons dorpje was ook een garage die dat kon. Dus na het ontbijt de koffers in de auto en naar de garage. Daar hadden ze het binnen een half uurtje gefixed. Ondertussen waren wij bij het souvenirwinkeltje ernaast gaan kijken om de tijd te doden. Zie de twee geweldige cowboy foto’s die we daar gemaakt hebben. Met nieuwe olie op weg naar Page, via een mooie route de US89. Ook hier weer steeds mooie uitzichten. In het stadje Kanab zagen we een leuk parkje en maakten een stop. En Sjors kon het natuurlijk niet laten om een balletje te gooien op het naastgelegen veldje. Bij lake Powell aangekomen gingen we naar het haventje van Wahweap. Daar dachten we grote en snelle boten te zien zoals in Monaco en Nice maar dat viel een beetje tegen. De frappuccino smaakte er niet minder om. Omdat we bij Las Vegas de Hoover dam niet hadden bekeken gingen we nu naar de Glen Canyon dam. Die dam in de Colorado rivier zorgt ervoor dat lake Powell ontstaan is. Daarna was het nog maar een stukje naar ons motel. We zijn nu weer in Arizona en dat is dezelfde tijdzone als Utah, maar ze doen hier niet aan zomertijd dus is het dezelfde tijd als het in Californie en Nevada was. Snappen jullie het nog, wij inmiddels wel. Dat moet ook wel want we kunnen morgen niet te laat bij Antelope canyon zijn, dan verloopt onze plek bij de gids. Na het inchecken gingen we met z’n vieren zwemmen en daarna douchen. Papa had een restaurantje gevonden. Omdat ome Toon jarig is vandaag (proficiat nog) en hij dan wel eens een BBQ houdt voor de familie leek hem dat vandaag wel toepasselijk. Onder het afdak van een oude benzinepomp staan 2 mega-grote BBQ’s waar vlees op klaargemaakt wordt. Iedereen zit bij elkaar aan lange tafels en er staat een bandje country muziek te spelen. Heel simpel maar wel gezellig, het heet big John’s Texas BBQ. Oh ja, op tafel stonden emmers met pel-pinda’s en de schilletjes kon je gewoon op de grond gooien. Het eten kregen we op een p

• 29 Juli 2015 - 09:07

Marleen:

Op Toon z'n BBQ's regent het meestal, maar zo te lezen hadden jullie het droog gehouden!!

• 29 Juli 2015 - 10:47

Door:

Terwijl ik jullie verslag lees dat je mooi weer hebt en lekker een bbq tje doet, onweert en bliksemt het hier en er vallen hagelstenen. Geniet er nog maar van en blijf schrijven, wij volgen nog steeds.

• 30 Juli 2015 - 00:50

Eric En Gerda:

na jullie emailtje met de juiste link naar deze blog zijn we eindelijk bij gelezen.
    mooie verhalen die we graag snel live willen horen en dan kunnen we ook, een selectie ;-) , van de fotos zien.
    de olie is ververst en de krakende knie van Rob loopt ook weer een beetje soepel?
    geniet er samen van en tot de volgende blog
    groetjes en tot binnenkort achter in de tuin met een goed glas ...... xxxEG