Yosemite - Reisverslag uit Midpines, Verenigde Staten van imkesteenbergen - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Midpines, Verenigde Staten van imkesteenbergen - WaarBenJij.nu

Yosemite

Door: Rob (Imke is nog steeds niet fit)

19 Juli 2015 | Verenigde Staten, Midpines

Wat een contrast met de afgelopen dagen en wat geweldig !!!
Vanochtend vertrokken uit ons luxe sporthotel richting Yosemite NP en nu in een cabin/tent met 4 bedjes en een lampje. Buiten staat een picnic tafel en dat was het wel zo'n beetje. Het heet hier Big Rustic Mountain Resort en dat ligt tegen het Yosemite park aan midden in de natuur. Maar laten we bij het begin beginnen. Vanochtend nog maar eens goed van het ontbijtbuffet genoten. Helaas heeft Immie veel last van haar keel en kan ze moeilijk slikken. Zou dat komen van de kop in de wind tijdens de busrit over de Golden Gate bridge of zou ze ook Pfeiffer hebben? Ze is wel moe, maar dat is niet gek. De tijd zal het leren. Een rit van zo'n 3 uur bracht ons van Walnut Creek tot aan de rand van het park. Op de planning voor vandaag stond Glacier Point, zodat we maandag de vallei konden gaan verkennen. Maar onderweg zagen we donkere wolken samentrekken bovenin de bergen dus hebben we gekozen om 's middags de vallei van Yosemite te doen en morgen, indien mooi weer de rit naar Glacier Point. Het was zeer druk in het park dus het duurde even voordat we er waren maar het was de moeite meer dan waard. Een van de mooiste stukjes natuur die we tot nu toe gezien hebben. Rob durfde de wandeling van een half uurtje onderaan de 'lower Yosemite fall' wel aan zonder krukken en dat ging boven verwachting goed. Tijdens dit tochtje zagen we nog blauwe vogels (blue Stellar) en een mega grote squirl, of zou het een wasbeer kunnen zijn ? Zitten die hier? Na het korte uitstapje en veel foto's later reden we weer verder om El Capitan te bewonderen. (wat is er toch met die foto's, kunnen jullie ze niet zien/openen ???). Tegen zessen was het tijd om naar ons hutje te gaan. Op de weg naar de uitgang van het park zagen we aan de rand van de weg nog een moeder ree met een jong. Wat is het hiet leuk. Onderweg een klein regenbuitje maar gelukkig bleef het verwachte onweer uit. Alle overnachtingsplekken in het park waren al maanden geleden volgeboekt, we hadden nog een caban-tent weten te scoren niet ver van het park. Niet ver is in dit geval toch nog een uurtje rijden over de kronkelige bergweg. Margo draait er inmiddels haar hand niet meer voor om ;)
Bij het resort aangekomen ingecheckt en op weg naar de toegewezen tent. De auto kan daar niet komen dus alleen wat spulletjes voor de nacht en morgenvroeg meegenomen. In het bijbehorende restaurantje, een kruising tussen een mega blokhut en een skihut hebben we gegeten. Allemaal supergezonde, beetje alternatieve gerechten, echt iets voor Rob. Maar ook voor de andere drie was het prima binnen te houden. Cola kennen ze hier niet en als de zelfgemaakte ice-tea dan naar beren-pies smaakt, dan toch maar gewoon water...
Na het eten was de keuze om aan te sluiten bij het kampvuur of samen nog een spelletje te doen. Het werd het laatste en met een primitieve verlengkabel konden we met het lampje de picknick tafel verlichten. Na 2 potjes carcasonne vonden we het welletjes. Ik (Rob dus) ging naar de gezamenlijke keuken om het afval weg te gooien en alle etenswaar op te bergen. In het keukentje stond een hele oude Mac, goed genoeg om nog even dit stukje van vandaag te typen zodat jullie niet nog een dag moeten wachten....
De foto's tja die volgen morgen. Ennuh laat ff weten in jullie reacties wat er mis is met de foto's van afgelopen dagen....

• 20 Juli 2015 - 09:03

Grard & Bep:

Wat een belevenis weer.
    Hopelijk hebben jullie morgen beter weer en is Imke opgeknapt. Hopelijk geen Pheiffer.
    Margo de sterkste op deze reis?
    Over de foto's, ik kan ze inderdaad niet allemaal openen, dacht dat het misschien aan mijn laptop lag.
    Nog een fijne tijd daar over zee en beterschap gewenst.
    Groetjes uit de Varendonk.

• 20 Juli 2015 - 09:20

Ineke:

Wat leuk en herkenbaar dit verhaal over Yosemite. Ja die blauwe vogels, wij noemden die de Blue Parrots, naar de kroeg waar Sander toendertijd kwam.
    De lichamelijke gesteldheid is niet zo best bij een aantal van jullie geloof ik. Margo mankeert gelukkig nog niks? Houden zo meid!
    De foto's van SF en Alcatraz zijn niet allemaal te openen. Wij verwachten dan ook een ouderwetse fotoavond zoals mijn vader die vroeger organiseerde: alles groot op het witte doek en de stoelen in bioscoopopstelling! Ik verheug me!

• 20 Juli 2015 - 10:58

Marleen:

Blue Parrots!!! en hebben jullie ook al veel van die Knabbels en Babbels gezien??

Beterschap met alle kwalen en nog veel plezier!

• 20 Juli 2015 - 12:00

Opa Oma Megens:

krijg ook niet alle fotos open ,komt later nog wel onder het genot van ....... beterschap allen en ga zo door.

• 20 Juli 2015 - 20:57

Toon Steenbergen:

Yosemite, hoe herkenbaar. Leuk dat jullie ook die blauwe vogels zo mooi vinden. Vraagje, hoe weten jullie dat de ice tea zo naar beer smaakt? Hebben jullie dat ook geprobeerd? Heel veel beterschap en nog veel genieten!