Glacier Point en meer - Reisverslag uit June Lake, Verenigde Staten van imkesteenbergen - WaarBenJij.nu Glacier Point en meer - Reisverslag uit June Lake, Verenigde Staten van imkesteenbergen - WaarBenJij.nu

Glacier Point en meer

Door: Imke

20 Juli 2015 | Verenigde Staten, June Lake

Het slapen in de tent was super fijn want ik had een bed voor mezelf. Na een ontbijtje op de picnic tafel voor onze tent gingen we op weg naar Glacier Point. We waren nog geen kwartiertje onderweg en zagen alweer een beest op de weg. Van ver af leek het een hertje, dichterbij meer een hond. Toen we het goed konden zien bleek het een coyote te zijn. Helaas te laat voor een foto maar dat moeten jullie maar geloven. Mama wilde naar de P-plaats van het dalstation (van de skilift in de winter) rijden en daar de shuttle bus naar de top nemen. Dan konden we relaxed naar boven en kon iedereen genieten van het uitzicht. Maar de ranger gaf aan dat de shuttle pas ging rijden als de parkeerplaats boven vol was. Dat was nog niet zo dus moest mama doorrijden. Gelukkig was het niet zo heel ver meer en ook niet supersteil alleen een paar haarspeldbochten op het einde. Het was de rit meer dan waard. Wat een mooi uitzicht over de Yosemite vallei. Ook de half dome kon je heel goed zien. En veel watervallen. De Yosemite falls (die van gister) links en nog twee grote rechts van de half dome. In het restaurantje boven een ijsje gekocht want dat is goed voor mijn zere keel zegt mama (nee Suus, helaas niet van opa dit keer). Na een tijdje weer naar beneden gereden langs tunnel view waar je de El Capitan en de Half Dome samen kan zien. Het werd alweer bewolkt dus fijn dat we al vroeg boven waren geweest. De lunch deden we onderaan de Bridalveil waterval. Die was al bijna opgedroogd. Je kon het stroompje water boven niet meer zien. Soms blies de wind het water over de rand en dan zag je pas waar de waterval normaal naar beneden kwam. Helaas was het tijd om de Yosemite vallei te verlaten en naar de Tioga road te gaan. Ook daar zagen we veel mooie dingen zoals Olmsted point, Tayana lake en Tuolumne meadows. Onderweg hebben we nog gestopt voor een wolkbreuk maar die was eigenlijk zo voorbij. De tiago pass is de hoogste weg in de USA en ook hier weer prachtige uitzichten ondanks de wolken. Eenmaal de afdaling gedaan waren we zo bij June Lake. In het dorpje met dezelfde naam hadden we een kamer in motel Whispering Pines. Nadat we hadden ingecheckt gingen we in het dorpje iets eten. We hebben al heel wat pech gehad maar met de beesten hebben we veel mazzel. Op weg naar het restaurantje zagen we twee hertjes. Eentje ging speciaal voor ons poseren dus nu wel een foto. Na het eten nog wat boodschappen gedaan voor morgen en daarna een spelletje in het gezellige keukentje van onze motelkamer. Ai, nog een stukje schrijven, vee te moe. Papa doet alvast de foto’s en ik ga naar bed.

• 21 Juli 2015 - 11:38

Sander & Suus :

Haha, tjonge, dat is nog eens een cliffhanger!

• 21 Juli 2015 - 13:44

Lama's:

Eerst reclame???
    Grt uit Alkmaar

• 21 Juli 2015 - 18:47

Toon Steenbergen:

Maar we hebben de foto's

• 21 Juli 2015 - 23:07

Wietske:

laatste foto' s allemaal in te lezen. gaaf! wat er mis is met de andere foto's.. ff robbie vragen.. ;)
    mooi verhaal weer, wat een enthousiasme spat hieraf, ik zou bijna een ticket boeken en jullie kant opkomen. En die Gootje.. wat een heldin. Im sterkte met je keel. take care!

• 22 Juli 2015 - 09:11

Sander & Suus :

Jeuj, toch een ijsje, haha. Wel balen dat je nog zo'n last hebt van je keel. Hopelijk gaat het snel beter.

Prachtige foto's weer. Leuke foto van jullie viertjes!